2012. augusztus 13., hétfő

Mítosz és valóság



A mítosz

Az ősi görög mítosz szerint Athén népét Minós, Kréta királya súlyos adóval súlytotta: kilenc évente hét szüzet és hét ifjat kellett küldeniük áldozatként Minótauros, az bikafejű, embertestű szörnyeteg barlangjába, ahol a biztos halál várt rájuk.
A hős Théseus az áldozatok közé vegyülve önként vállalkozott szembeszállni a szörnnyel, hogy megszabadítsa népét az átoktól.

Ahogy az ifjú hajója partot ért, a krétai királyleány, Ariadné lángoló szerelemre gyulladt iránta. A lány titokban egy gombolyag fonalat ajándékozott szerelmének, hogy el ne tévedjen Minótauros zegzugos labirintusában.

Hős Théseus a fonalat legombolyította, Pallas Athéné segítségével legyőzte a szörnyeteget, s a fonalat követve kivezette megmentett társait a fényre.

A valóság

Ez a legenda szép szimbólum rendszer a feladathoz, amire vállalkoztam.

Ha azonosulni próbálok Théseusszal, a labirintust az élet kiismerhetetlen folyamával, az áldozatokat a sorsukban elakadt, eltévedt, segítségre szoruló embertársaimmal,  Minótaurust pedig a lelküket marcangoló bizonytalansággal, szorongással, a kilátástalansággal, az ismeretlentől, a változástól való rettegéssel azonosítom. 
A hős bátorsága, fegyverei és a fonál számomra azt a vezetést, mentori támogatást, és az utat beragyogó világosságot jelképezik, amely segít úrrá lenni a belső káoszon, legyőzni az önsors szabotáló hitrendszereket, a lelki elakadások megértésére irányuló vakságot, és vezetést ad a fény, az önmegismerés, és a belső harmónia felé.

Sok párhuzamot vélek felfedezni a mese részletei és saját életutam között, bár az én történetem kicsit másképp íródott.
Régebben különösebben nem érintett meg a környezetemben zajló lelki válságok sora, nem láttam bennük összefüggéseket, párhuzamokat, sem okot, hogy különösebb figyelmet fordítsak ezekre, míg egy napon az én Ariadném önként nem sétált Minótauros barlangjába, hogy a lábai elé vetve magát saját életerejével táplálja a szörnyeteget, felnyitva ezzel a szemem arra, milyen keveset tudunk a bennünk dolgozó lelki folyamatokról és milyen vakok vagyunk egymás kommunikációjára, hiába is beszélünk egyazon nyelvet. Új értelmezést nyert számomra Babilon története is, mert megértettem, hogy sokkal áttételesebb az az átok, amivel elvették az emberiségtől egymás megértésének a képességét.
Váratlan tapasztalásom rávilágított az életem más fontos területein mutatkozó hiányosságokra is, és annak fontosságára, hogy a boldogságunk érdekében ezekkel mennyire fontos tudatosan foglalkoznunk. Rájöttem, hogy a belső munka kizárólag saját felelősségünk, és bár segítőket bőven találunk hozzá, a felismerés, és a változáshoz szükséges akarat és cselekvési szándék kizárólag rajtunk múlik.
Belső világom tájain bejárt Odüsszeiám során magam is megvívtam a sárkányaimmal, és bár többször eltévedtem, segítők, mesterek, tanítók, gyógyítók, varázslók és varázslónők egész sora segített újra, és újra talpra állni, megerősödni és a “lelki-fegyverek” forgatásának mesterévé tenni.
Mire visszatértem a fénybe, az életem gyökeresen átalakult és rájöttem, hogy örömöt találok benne, ha az elsajátított tudást megoszthatom másokkal, hogy számukra már egyszerűbb, gyorsabb és fájdalommentesebb lehessen a belső átalakulás folyamata.
Utam során megismerkedtem a legkülönbözőbb gyógymasszázs technikák, a meditáció, a hatha- és kundalini jóga, a transzlégzés, a tantrikus energiák, a Hellinger terápia, a kineziológia, a ThetaHealing és a life-coaching spirituális beállítottságú hazai képviselőivel és módszereivel, majd testben és lélekben megedződve a spanyolországi Szent Jakab (el Camino) zarándoklatot követően végül magam is ThetaHealing konzulens–terapeutává, life coach-csá (életviteli tanácsadóvá), és Chakra Light meditációs oktatóvá váltam.

Théseusszal ellentétben én nem arra vállalkozom, hogy a változtatni vágyókat megmentsem saját belső ellenségeiktől, sem arra, hogy megoldjam a munkahelyi, családi, párkapcsolati problémáikat. Célom ehelyett, hogy segítsek megtalálni önmagukban a változtatáshoz szükséges erőt, kezükbe adjam a megfelelő eszközöket, megtanítsam a használatukat, és felkészült harcosokká tegyem a segítségemet kérőket arra, hogy bátorító útmutatásom mellett merjenek szembenézni problémáikkal, csatáikat győztes ütközetben maguk vívják meg, felismerjék saját értékeiket és megtalálják a belső fényt, a bölcsességet, a tudatosságot, és harmóniát, látványosan megemelve ezzel saját és környezetük életminőségét.
Küldetésem érdekében folyamatosan bővítem tudásom és eszköztáram, hogy mindenki megtalálhassa a számára testhez és kézhezálló vértezetet és fegyverarzenált a belső út megpróbáltatásaihoz.

Hozzám bátran fordulhatsz segítségért, ha készen állsz arra, hogy saját életed hőse légy.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése